گروه محصولات

«ناتمام» منتشر شد/ رمانی روان‌شناختی از نویسنده‌ای روانکاو

1400/06/14 يكشنبه

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ کتاب «ناتمام» نوشته توماس آگدن با ترجمه منصوره وحدتی‌امیرزاده توسط انتشارات ققنوس به کتاب‌فروشی‌ها راه یافت. «ناتمام» رمانی روان‌شناختی از نویسنده‌ای است که به عنوان یکی از روانکاوان پیشروی معاصر شناخته می‌شود.
 
آنتونینو فِررو؛ رئیس انجمن روانکاوی ایتالیا درباره این کتاب نوشته است: «مادری از مکیدن انگشت پسرکش ذله شده، هر کار از دستش برمی‌آید، انجام می‌دهد تا این عادت از سر پسرک بیفتد؛ از بستن دستانش گرفته تا مالیدن دارو؛ اما پسرک شب‌ها  در خفا به مکیدن انگشتش ادامه می‌دهد. پسرک سر لج افتاده و مادر عصبانی است. در چنین وضعیتی بالاخره یا مادر کوتاه می‌آید یا دارو و درمان جواب می‌دهد؛ ولی اگر نویسنده یک روانکاو متبحر باشد و تصمیم داشته باشد اولین رمانش را به رمانی درخشان تبدیل کند، ممکن است این مشکل را طور دیگری حل کند.»
 
در متن کتاب می‌خوانیم: «من وقتی می‌ترسم خیلی حرف می‌زنم. نمی‌دانم چه حرفی می‌خواهد از دهانم بیرون بیاید. متاسفم که این‌بار ترکشش به تو خورد.»

در توضیحی بر این اثر آمده است که «ناتمام» ماجرای زندگی دو خانواده است: خانواده‌ای کشاورز شامل یک زن و شوهر و دو دختر به نام‌های مارتا و آنه و خانواده‌ای به‌نظر تحصیل‌کرده که شامل مارتای بزرگسال، همسرش اِرل و فرزندانشان وارن و ملودی است. مارتا -که تحت تأثیر بحران‌های کودکی، رابطه بد پدر و مادر با هم و رفتار پر از خشم پدر با او و خواهرش حاضر به برقراری ارتباط با هیچ مردی نبوده- بالاخره با اِرل که او هم از خانواده‌ای کشاورز است، ازدواج می‌کند. بحران‌های روانی مارتا بعد از به دنیا آمدن پسرش وارِن، تحت تأثیر گذشته تلخی که از سر گذرانده، بروز می‌کند و تقدیر مارتا و همسرش را علی‌رغم تلاش برای فرار از زندگی گذشته روبه‌روی هم قرار می‌دهد.

توماس آگدن؛ رمان‌نویس، روانکاو و مؤلف مقالات و کتاب‌‏های متعدد روانکاوی، در دسامبر 1946 در خانواده‎ای یهودی در ایالات متحده به دنیا آمد. وی که در حال حاضر به عنوان روانکاو و سوپروایزر در موسسه روانکاوی کالیفرنیای شمالی‏ مشغول به کار است، بیش از پنجاه مقاله در مجلات معتبر روانکاوی منتشر کرده است.

«کشف دوباره روانکاوی: تفکر و رویابینی، یادگیری و فراموشی»، «خوانش‌‏های خلاقانه: مقالاتی درباره آثار بزرگ تحلیلی»، «گوش روانکاو و چشم منتقد: نگاهی دوباره به روانکاوی و ادبیات»، رمان «بخش‌‏های از قلم‏ افتاده»، رمان «در دستان جاذبه و اقبال» و «بازتصاحب زندگی نازیسته: تجاربی در روانکاوی» از آثار این نویسنده به شمار می‌آید.
 
رمان «ناتمام» نوشته توماس آگدن، در 232 صفحه، به قیمت 48هزار تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز و با ترجمه‌ای از منصوره وحدتی‌امیرزاده از سوی انتشارات ققنوس روانه بازار کتاب شد.

انصراف از نظر