گروه محصولات

«اردک کاندیدای ریاست‌جمهوری» نوشته دورین کرونین با ترجمه اکرم حسن توسط انتشارات آفرینگان منتشر و راهی بازار نشر شد.

1400/06/21 يكشنبه

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب داستانی «اردک کاندیدای ریاست‌جمهوری» نوشته دورین کرونین به‌تازگی با ترجمه اکرم حسن توسط انتشارات آفرینگان منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این‌کتاب سال ۲۰۰۴ منتشر شده است.

دورین کرونین نویسنده کودکان، متولد لانگ‌آیلند در نیویورک است. او سال ۱۹۶۶ متولد شد و می‌خواست وکیل شود. به‌همین‌خاطر سال ۱۹۹۸ از دانشکده حقوق دانشگاه سنت‌جان فارغ‌التحصیل شد. اما وقتی کتاب موفق و پرفروش «تق‌تق ماا، گاوهایی که تایپ می‌کنند» را منتشر کرد، تصمیم گرفت وکالت را رها کند و تمام‌وقت برای بچه‌ها بنویسد. ترجمه کتاب «تق تق، ماا گاوهایی که تایپ می‌کنند» سال ۹۲ به قلم همین‌مترجم توسط انتشارات آفرینگان منتشر شد. در این‌کتاب هم ماجرا در یک‌مزرعه جریان دارد و براون کشاورز به مشکل برخورده چون گاوهایش دوست دارند تایپ کنند. او از صبح تا شب می‌شنود: تق تق، ماا. تق تق، ماا. تق تق، ماا. اما راستش مشکل براون زمانی جدی می‌شود که گاوهایش یادداشت‌هایی برای او می‌گذارند...

این‌نویسنده در شش‌سالگی‌اش در مدرسه، دانش‌آموزی ساکت و خجالتی بود و چون حرف نمی‌زد، خانم کوپر معلمش کلی مشق و تکلیف نوشتی به او داد. کرونین حالا که نویسنده شده از خانم کوپر خیلی متشکر است.

تصویرگری «اردک کاندیدای ریاست‌جمهوری» هم به عهده بتسی لوین که سال ۲۰۰۱ به‌خاطر همکاری با دورین کرونین و تصویرگری کتاب «تق‌تق ماا، گاوهایی که تایپ می‌کنند» برنده جایزه کلدکات شد. او هم نویسنده‌ است، هم تصویرگری می‌کند.

در داستان «اردک کاندیدای ریاست‌جمهوری» که با نگاهی طنز به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نوشته شده، دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان یک‌مزرعه، یک‌اندازه اردک و کاندیداتوری‌اش را دوست دارند. چون او برای هر حزب، یک دوست پردار منصف است. او از پدر و مادری جمهوری‌خواه و دموکرات متولد شده و ...

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

براونِ کشاورز درخواست کرد رای‌ها دوباره شمرده شوند.

آن‌وقت بود که متوجه شدند یکی از برگه‌های رای به پشت خوک چسبیده.

نتایج جدید: براون کشاورز ۶، اردک ۲۱

رای‌دهنده‌ها نظرشان را اعلام کرده بودند.

اردک به‌طور قانونی مسئول مزرعه شد.

این‌کتاب با ۴۴ صفحه مصور رنگی، شمارگان ۲ هزار و ۲۰۰ نسخه و قیمت ۳۸ هزار تومان منتشر شده است

انصراف از نظر